BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, August 5, 2009

Pertemuan yang bukan secara kebetulan, tetapi telah ditakdirkan.

Sudah lama diri ini tidak muncul di ISS.Jika dulu(semester pertama), aku selalu singgah sebentar sesudah menunaikan solat fardhu di surau. Yalah, hanya mahu berehat sebentar dari study. Baru hari ini aku tergerak hati untuk datang ke sana. Entah mengapa, rasa seperti takut-takut akan sesuatu yang menyebabkan aku tidak datang dalam tempoh masa yang lama.




Teringat akan hari aku memberi sebuah buku bertajuk 'Women In Islam' kepada Xi yang bekerja di ISS.


"I'm sorry for asking this question.I'm actually want to ask this to people like you, but i'm affraid of being offended""Does Islam treat Men and Women equally? From what i've seen, in China , the Muslim women does not work ..Aren't they allowed to work after getting married?"
Seperti biasa, aku hanya menerangkan apa yang aku faham dalam hal ini. Sedar akan kekurangan pada diri, aku berjanji padanya aku akan membuat research terlebih dahulu sebelum menerangkan dengan lebih lanjut tentang hal ini.
Nasib baik buku itu ada di rumah, buku simpananku semasa IAW08. Aku baca buku itu dahulu dan kemudian aku beri buku itu pada dia.Aku mohon pada Allah agar usahaku ini diterima.
Rasa sedikit gementar apabila Xi menyapaku. Khuatir jika dia tidak boleh menerima ape yang telah digariskan oleh Islam melalui buku itu. Alhamdulillah, aku bersyukur sangat. Xi sangat berminat dengan buku itu.
" The book is really interesting. My friend, Mary also said the same thing. Thanks for give me the book.Where do u get it? I really wanna know about this..About Muslim..Do you have other books like this?"
Adakah aku tengah menjalankan dakwah fardhiah kepada si amoi ni?
Ya Allah,
Sekali lagi aku pinta kekuatan dariMu,
Agar aku terus bersemangat,
Istiqamah dalam dakwah ini,
Mohon dengat sangat....
Amoi itu juga berminat dengan IAW09.di pejabatnya, sudah ada flyer dan dia berminat untuk datang ke Open Mosque Day.
Aku nampak sesuatu yang di'highlight' pada flyer itu.
" My house is nearby the building. Everyday, i walk to my house and pass by the building, which has a crescent moon at the top. I intend to go into the building but i'm afraid if i being rude "
Kataku,
" Of course you can enter because actually anyone can enter the mosque" "Maybe this is a better opportunity for you to enter the mosque.I also be there inshaAllah"
Gembira aku melihat dia.
Pertemuan dengan dia buat pertama kali di Bridging Programme banyak memberi ibrah .
Pertemuan yang bukan secara kebetulan, tetapi telah ditakdirkan.
Aku belajar banyak perkara.
Aku belajar dakwah fardhiah.
Aku belajar cara untuk tunjuk qudwah.
Terima kasih Ya Rabbi kerana mempertemukan aku dengan dia.
Kuharapkan dia bertemu dengan petunjukMu.
Amin

0 comments: