BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, April 16, 2010

Driving

Rombongan kali ini sememangnya banyak memberi ibrah padaku. Bayangkan aku baru sahaja belajar kereta di New Zealand ni, memang tidak pernah membawa kereta di Malaysia. Kali ini aku diuji menjadi driver untuk rombongan. Amanah yang Allah beri ini aku terima.

Rombongan kami bermula dari Christchurch up to Nelson..hendak dikatakan majoriti bahagian utara di South Island kami redah. Hendak dijadikan cerita trip kami dipecahkan menjadi 2 trip kerana kekangan yang melanda. Nak cerita kat sini kita merancang dengan cita2x tetapi Allah merancang dengan cintaNya. He knows the best! Jadi group pertama sudah pergi dahulu dan group kedua bertolak pada esok hari.

Aku n Kak sal wakil group kedua. Nak kate pengalaman driving kami, kak sal baru sahaja kali kedua driving MPV dan aku pula baru sahaja berjinak2x dengan kereta ni..xpernah bawa kereta ke destinasi yang jauh2x dan lama..Jadi, inilah pengalaman kami yang masing2x memang ada kenangan manis tersendiri..

Aku belajar tazkirah kematian semasa memandu ni..Aku merasakan ada dua kejadian yang menyebabkan aku hampir2x kemalangan. Alhamdulillah Allah selamatkan kami dan aku memang banyak belajar dari bab3x ni..Aku belajar yang memang NIAT tu sgt penting bila kita berbuat sesuatu perkara. . Aku sangat merasakan ada CCTV dari ALLAh ketika waktu tersebut.... Detik2x mencemaskan itu memang tersimpan dalam memoriku yang x mampu aku coret di sini..memang dapatku rs Allah syg kami..

" Ya Allah, jgnlah matikan daku kecuali dalam keadaan Muslim'

Detik ni mengajar aku NIAT kerana Allah sblm membuat sesuatu..seandainya kita ditarik nyawa ketika kita berniat kerana Allah, inshaAllah boleh dapat syahid..tetapi jika sebaliknya? Wallahua'lam...

0 comments: